Marhasült tormagombóccal

Hozzávalók:

  • 2 kg marhalábszár
  • 15 dkg marhafaggyú
  • 1 l húsleves alaplé
  • 10 dkg mandulaliszt
  • 35 dkg napraforgóliszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1,5 dl hideg víz
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • 50 dkg mogyoróhagyma
  • 5 dkg friss torma
  • fűszerek: só, bors



Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 140 fokra. A marhalábszárról szedjük le a húst, tisztítsuk meg a felesleges zsíradéktól, és kockázzuk fel. Vegyünk elő egy nejlonzacskót, tegyük bele a kockára vágott marhahúst, majd ízlés szerint szórjunk bele sót, borsot, végül adjuk hozzá a mandulalisztet is. Zárjuk le a zacskót és jól rázzuk össze. 
Egy nagy tűzálló tálba forrósítsuk fel a kókuszzsírt, tegyük bele a fűszerezett húst és a mogyoróhagymát. Süssük elő körülbelül 10-15 percig, amíg elkezd barnulni, majd ekkor öntsük fel a húsalaplével. Lefedjük és visszatesszük a sütőbe úgy 2 és fél órára. Ezalatt az idő alatt omlósra sül.
Közben elkészítjük a tormagombócokat.
Valahogy mindig kerültem a tormát, nem szerettem. De ez csak kislánykori emlékeimben volt így. A minap véletlenül ettem, nem tormának látszó krémet, majd rákérdeztem a pincértől mi található a tányérom szélén? Természetesen mikor megkóstoltam éreztem, hogy torma, de hihetelennek talátam, hogy ilyen ízvilágot is ki lehet csalni a tormából, így kiváncsi lettem a receptre. - mint mindig:). Az esetek többségében új recepttel gazdagítva főzőtudományom térek haza, azonban nem minden esetben sikerül megszereznem az ilyen gourmet infokat. Ilyenkor szoktam a női furfangosságom bevetni és  a chefet addig beszéltetni (persze csak ha sikerül kontakba kerülni vele) míg végül önként megosztja velem a titkosnak állított receptet - Jelen esetben ez egy tormakrém volt. Tormával való kellemes találkozásom, arra buzdított, hogy én is készítsek valami érdekeset és elrugaszkodót belőle. Elkezdtem gondolkodni, keresgélni receptjeim között és ráleltem egy tormás ételre, amit kicsit átvariáltam és így született meg tormagombóc Hajnis változata.
Tegyük egy tálba a marhafaggyút, a lereszelt tormát, és a napraforgólisztet. Öntsünk hozzá 1,5 dl hideg vízet, sózzuk meg és gyúrjuk össze. Egy kemény tésztát kapunk. Félretesszük és pihenni hagyjuk. Majd a marhahús sütési idejének vége előtt fél órával, kis gombócokat formálunk belőle és a hús mellé rendezzük. Fedő nélkül visszatesszük a sütőbe, emelünk a sütési hőfokon körülbelül 180 fokra és aranybarnára sütjük. Gyönyörű és különleges ízű ételt kapunk!
Fogyasszuk mellé jó minőségű Bikavért, elegáns fogás együtt.