Paradicsomos sült oldalas

Hozzávalók:


  • 4 szelet oldalas
  • 1 üveg házi paradicsom sűrítmény 
  • 4 evőkanál méz
  • 4 evőkanál mustár
  • 4 evőkanál balzsamecet
  • 4 evőkanál napraforgóliszt
  • 2 evőkanál kókusz zsír
  • fűszerek: só, bors

Elkészítés:

Az oldalast megsózzuk, megborsozzuk és pácolódni hagyjuk a fűszerekben, amíg elkészítjük hozzá a paradicsomos szószt.
Egy tálba összekeverünk 2 dl paradicsom sűrítményt, a mézzel, a mustárral, és a balzsamecettel. Ebben a szószban megforgatjuk az oldalas szeleteket, majd egy hőálló tálban egymásmellé fektetjük őket, és végül ráöntjük a maradék szószt. Sütőbe tesszük és bő 1 - 1,5  óra alatt ropogósra sütjük.
Elkészítjük hozzá a megmaradt paradicsom sűrítményből a köretet, ami egy paradicsomszósz lesz. Kislánykorom óta nem tudok a paradicsomszósz ízével betelni. Anyukám istenien tudta elkészíteni, és mindig azt hittem valami csodát művel vele, hogy ilyen finom, majd mikor már én is elkezdtem főzni megkérdeztem tőle a receptet, és nagyot nevettem, ugyanis semmi különös csodaszer nincs benne. Valószínűleg az anyai szeretet volt az, amit úgy szerettem az ízén :) 
Tehát elkészítjük először a rántást. Ehhez a kókuszzsír felolvasztjuk egy lábasban, majd hozzátesszük a napraforgólisztet, és kicsit megpirítjuk a rántást. Ha ezzel készen vagyuk, ráönthetjük a maradék paradicsomot, és lassú tűzön készre főzzük. Végén ízlés szerint kókuszcukorral édesíthejük. Én így szeretem! 
Remek ízkompozíció a sült oldalas és a paradicsomszósz együtt! Érdemes kipróbálni!